Lente Sauerland 2011 dag 3

Lente Sauerland 2011

Zondag 17 april 2011

Atta Höhle, boottocht BiggeSee, Aachen

• Na het ontbijt van 8u30 vertrekken we met de bus om 10u naar de Atta Höhle, Die Königin unter den Tropfsteinhöhlen. Omstreeks 11u30 start de groepsrondleiding. Vooraf hebben we onze menu keuze voor straks doorgegeven. Een klein uurtje later zijn we terug bovenaards.
  • Onze tafels staan mooi gedekt wanneer we restaurant Himmelreich betreden. Het warme middagmaal met een lekker dessert smaakt iedereen.
  • Met de bus rijden we een 10 km verderop naar een van de aanleg plaatsen voor een rondvaart op de Biggesee. Gedurende de volgende 2 uur varen we over wat eens welleer dorpen en huizen stonden, maar nu ondergelopen zijn voor deze kunstmatige See met afdammingen. De mensen die er woonden zijn allen hogerop verhuisd.
  • Om 16u30 staan we terug aan wal. De bus brengt ons nu tot Aken. Na een sanitaire stop op de grote markt, maken we kennis met de gezellige alt stad. Het laatste avondmaal brengen we door in een lounge achtige zaak. Flamenkuchen en hamburgers met friet zijn onze laatste hap voor deze reis. Exact om 22u stoppen we te Genk, waar we afscheid nemen van elkander na deze mooie 3 daagse reis. Zoals gewoonlijk hadden de afwezigen wederom eens groot ongelijk. Tot een volgende keer!

{gallery id=sauerland rows=1 cols=7 width=100 height=100 crop=1 labels=captions alignment=center orientation=horizontal buttons=0 links=0 counter=0 overlay=1 slideshow=4000}110417{/gallery}