Haus Dorfblick

Heenreis naar Filzmoos

Heenreis van Genk naar Filzmoos

Op donderdag 1 augustus 2013 vertrekken we vanuit onze thuisbasis naar Filzmoos (Salzburgerland, Oostenrijk). We verblijven er een weekje in een appartement van “Haus Dorfblick“.

Na ons ontbijt vertrekken we met de auto richting Filzmoos. Onderweg stoppen we natuurlijk ook een aantal keren gezien het toch een kleine 900 kilometer betreft.

We rijden onder andere voorbij de luchthaven van Frankfurt, een van de grootste luchthavens van Europa.

Ten noorden van München duikt de Allianz Arena op, toen in 2013 slechts 8 jaar oud.

Maar hier komen we dus voor om ’s avonds te kunnen nagenieten van de bergen middels ons uitzicht vanaf het terras van ons appartement Dorfblick te Filzmoos.

De naam van het appartement “Dorfblick” is dan ook helemaal niet onterecht.

Na de ontvangst schnaps en het uitladen van de koffers gaan we te voet bergaf richting centrum Filzmoos. Vanavond hoef ik niet te koken 😉

We kiezen voor een pizza. Nadien slenteren we nog even door het dorp. Vervolgens terrassen we nog even op ons appartement en zoeken terwijl uit wat we morgen kunnen gaan doen dankzij de goed gedocumenteerde infomap met wandelkaart die we bij aankomst kregen op ons appartement Dorfblick.

De wandelwegwijzers hebben we ondertussen ook al gevonden.Alsook een overzicht van de openingstijden en rustdagen van almen, hutten en hotel/restaurants.

In het centrum van Filzmoos zijn er tal van hotels, allen met mooie bloemen versierd op de balkons. Zo te zien heeft het de laatste tijd weinig geregend. Het beekje wat midden door het dorp vloeit staat bijna droog.